Hong Kong

Igar var vi lite uppspelta over dom obetalande gasterna som vi hade pa varat rum sa idag berattade vi det for vara kinesiska vanner och da fixade vi ett nytt boende. nu bor vi pa ett guesthouse som ar lite dyrare men sa mycket fraschare, vi har till o med vagat duscha vilket var riktigt efterlangtat haha.
helt sjukt att man kan langta sa mycket efter en dusch.
Idag har vi iaf varit och kikat pa varan skola och dar vi ska bo. Den 25:e far vi flytta in och tills dess sa bor vi har.
sen efter att ha kikat pa det sa var vi till harbor city, en galleria precis vid hamnen. och tro mig nar jag sager att dom hade alla marken man nagonsin vill ha. det var ratt dyrt och allt var jatte fint, men det var rea i alla affarer. visste inte att gucci, mulberry, dolce gabbana, luis vuitton m.m kunde rea ut sina saker. haha men som sagt sa tittade vi bara, shoppa ska vi gora senare. Sen var vi till ladys market och nagon annan marknad :)
allt detta i 33 graders varme, sa gissa om vi svettades.
sa jag har blivit en riktigt kines som gar med nasdukar och torkar mig i ansiktet hela tiden, haha och lea bara skrattar at mig. hon svettas minst lika mycket men vagrar anvanda nasdukar. alla kineser gar runt med det och paraplyer for att gomma sig fran solen. jag och lea traskar rakt ut i solen och folk tycker att vi ar knappa.
igar sa at vi ju lite mindre god mat och idag hade vi inte sa mycket att valja mellan sa vi valde en bakad poatis, den var ungefar lika stor som tva farsk potatisar med massa majonas i. varan tur med maten har inte vant, men imorrn vill vi ha ris vi ville ha det idag ocksa men det fanns inte pa stallet som vara buddies tog oss till.. sa ikvall sa var vi tvungna att ata pa macD eftersom vi holl pa att hungra ihjal a det var precis vad vi var sugna pa. haha men vi ska ta tag i den kineska maten, lite skramda ar vi dock eftersom idag sag vi insidan pa en komage vilket dom tycker ar jumey..behover jag saga att vi inte instammer?
Leas buddy ar ocksa med nu. hon ar ocksa trevlig, men deras engelska ar inte den basta. fast det gor inget, vi ska nog inte skryta om vara kunskaper heller. men vi kan nmog vaga pasta sa mkt att vi ar battre iaf.
imorrn ska vi nog slappa lite och jag ska inforskaffa mig ett par solglasogon och lea ett par battre skor hihi.
ikvall ar det en tyfon varning och inatt kommer den vara som storst, nr 8. vilket ar lite laskigt tycker vi, alla haller sig inne och typ inte gor nagonting,. dom behover inte ens jobba :)
men vi har bukrat upp med vindruvor och vatten sa vi ska nog klara oss...och nan alkoholdryck som vi hittat :)

hoppas ni har det bra dar hemma! PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0