Repulse Bay

jahapp nu har jag varit riktigt dålig på att uppdatera, får skylla på att så fort jag suttit vid datorn så har jag haft fullt upp med att prata med alla nära och kära hemma.
Nu har vi i alla fall flyttat in i vårat studentboende och det är helt okej. Ska slänga upp lite bilder sen :) fick dessutom ta en tripp till ikea för att inhandla kudde och filt och lite andra nödvändiga saker..
Har köpt en ny kamera idag så nu kan jag ta lite kort, hittills har jag snålat på Leas.
Idag var vi till beachen för första gången, Repulse Bay var namnet, och den var helt okej. Skönt att få sola och bada, men vattnet var inte så blått som det ser ut på bilderna vi tog från Ocean Park.
Men det gick helt klar att bada, eller vi hade inget val när det var ca 34 grader varmt.
Med oss hade vi också Ulrika, Emelie och Linda. 3 tjejer från våran skola.

Imorgon blir det nog att dra till stranden igen och sen på kvällen ska våra buddys ta med oss till Victorias Peak, känd för sin utsikt över hela Hong Kong. Ska bli riktigt kul.
Men jag är helt slut klockan är riktigt mycket.. hittills har vi iallafall konstaterat följande:

- Paraplyet är en kines bästa vän, användas i alla väder sol som regn
- Maten är ett faktum som vi måste vänja oss vid
- Dom ogillar mjuka sängar, detta har vi lärt oss av erfarenhet
- Näsdukar användes flitigt
- Dom gillar att titta ut och gärna fotografera bikiniklädda solande svenskar
- Man får inte röka någonstans knappt (jippi tycker vi)
- Det är billigt billigt billigt att shoppa

ja och listan kommer nog fyllas på sakta men säkert efter hand.
Nej dags att ladda kameran och krypa till sängs.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0