Tvättstuga

Idag tvättade jag i en tvättstuga för första gången i mitt 20 åriga liv. Det låter rätt hemskt egentligen med tanke på att jag bott i lägenhet sen jag var 13 och lite till. Men jag har haft en snäll mamma som tvättat åt mig när jag bott hemma, och när jag bodde själv så hade jag ju lyxen av att ha en egen tvättmaskin.
Och tro mig, det är lyx. Att kunna tvätta när man vill, slippa boka tvättstuga och hålla på.
Riktigt vuxen har jag väl inte blivit eftersom mamma bokade åt mig men jag tvättade i alla fall själv. Och det var inte alls nå jobbigt, går ju rätt fort när det finns flera olika maskiner och ett torkskåp.

Och nu är mitt rum rent och fint också, nu borde bara mamma komma hem. Hon har varit vid resebyrån i 2½ timme, hon kanske åkte till Hong Kong direkt istället för 20:e oktober. Det känns hur bra som helst att mamma och mormor kommer och hälsar på efter halva tiden. Först ska dom hälsa på släkt i Shanghai, sen flyga till mig och fira min födelsedag.
Och Leas föräldrar kommer till HK ungefär samtidigt :)

Berättade för mamma igår vad jag ska göra när vi kommer till HK och hon blev inte det minsta förvånad, hon hade det på känn. Så bra känner hon mig :D och det ska bli grymt kul.

Dags för löning snart, ha-begären är många. Men känns riktigt onödigt att shoppa innan man kommer till HK, allt är ju relativt mycket billigare där. Och fick ju några slantar från CSN men dom får jag då verkligen inte röra. Lite drygt att få allt i en stor klump summa, det är tur att man har karaktär....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0