Tvättstugan

Okej, det här är andra gången under mycket kort tid som jag tar mig till en offentlig tvättstuga. Denna gång med Lea som min tappra kamrat, hon är en van tvättstugemänniska och vi hade förväntningar på att klara detta galant..
men som sagt, Hong Kong är inte som hemma..det har vi redan märkt men idag fick vi halva StudentHall att hjälpa oss, haha. Det började med att vi mosade in våra kläder och sen upptäcker vi till vår fasa att dom tvättar i 95 grader, då skulle ju våra kläder inte ens passa vårat lillfinger ungefär. Så med rädsla att det skulle krypa lyckades vi engagera ungefär halva personalen som jobbar här. Allt från vakter, elektriker till receptionister. Tillslut kom dom fram till att detta är normala grader och att dom aldrig haft klagomål så vi fick vackert tvätta våra kläder..
Nu sitter vi på rummet och biter våra naglar av nervositet, haha jag kommer inte veta om jag ska skratta eller gråta om kläderna krypt till dockstorlek.
Lea hon bearbetar det hela med att ta en dusch haha.

Ja och våra vänner i rummet brevid då? Ja inget ont om dom, men hittills har dom låst oss ute 2 gånger, väckt oss ungefär 4 men annars är dom jätte trevliga.
Lika bra att tro gott än så länge iaf :) haha.

Nej nu är nog tvätten snart klar, så det är upp till bevis. Annars måste vi ju gå å shoppa våra stackare.
..men jag har ju minnen med mina kläder...

PS Lea det tekniska geniet har fixat varmvattnet, wiho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0