Beijing baby, beijing!

På fredag bär det av, planet lyfter 11:10 och jag har inte packat än. Men å andra sidan när packar jag någonsin i tid? Och detta är ju bara en weekend resa. Vi blir fyra tjejer som åker: Jag, Lea, Pauline och Lili. Ska bli hur kul som helst..
På schemat står iaf kinesiska muren och förbjudna staden och sedan allt annat som Beijing har att erbjuda. Jag ska prova orm, haha om det finns. Måste visst vara säsong(?) haha, trodde ormar fanns jämt?
Kommer stanna i beijing till på måndag, åker hem på eftermiddagen.
Världens snyggaste väskor köpte jag och Lea i Shenzhen. Vi var där och shoppade förra fredagen, första gången i Mainland China. Det var väl...en erfarenhet i sig. Det är en förbannelse att vara ljushårig ibland kan jag tala om. Och när dom drar en i armarna så får man nog ibland, men samtidigt är dom flesta väldigt trevliga. Claire var också med och visst hon är asiat men från Korea, men tillslut fick vi nog av att alla försökte prata kinesiska med henne för att dom trodde att hon var kines och ja vi hade shoppat i 11 timmar så kände att det var dags att åka hem ändå.
På lördagen hängde jag med som shopping sällskap till Elin och tvingade med mig några till. Det slutade med sushi (igen, andra gången för mig) och en klänning till kvällens utgång.

Å ja utgång blev det :) Hade hur kul som helst men kom hem i tid faktiskt, halv tre ser jag som en bedrift. Sen på söndagen åkte vi ut till Lantau där dom har världens bästa shopping affär och köpte grejer till Tacos :) vi var 10 stycken som åt och gissa om det var gott! kommer lite bilder på bilddagboken senare.

Igår var vi lediga, det var public holiday igen. Denna gång sörjde dom folk som gått bort eller nåt. Vi firade genom att gå till en bar som en tjej hyrt för sin födelsedag, var hur kul som helst. Gick dock hem tidigt igen och hann på det viset med att köpa en macka på subway!:) Det är nog det bästa med hong kong...haha nejdå men nästan..

Idag har jag pluggat heeeela jäkla dagen, är helt slut och nu har jag föreläsning om 45 min. Halv 7 på kvällen, det ni. Annat mot hemma då man drar sig för att vara kvar så länge om det inte är tenta p. Men har hört att dom hemma har det riktigt körigt nu så är inte ett dugg avvis. Dock har jag lite hemlängtan, men om 18 dagar kommer mamma dearest och mormor så då kommer den längtan att försvinna. Saknar mina vänner också, hoppas ni vet det!!


Det är konstigt hur allt kan ändras, hur man kan inse saker över en dag och jag är glad att jag insåg det nu och inte om några år. Sick and tired, crash and burn..



well beijing here I come!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0