Fredag, lördag, söndag

Nu ska det bloggas lite seriöst, mest för mammas del :)

I fredags möttes jag, Lea, Ulrika, Emelie, Linda och Claire för att träffa Claires host'-dad som tog med oss på en jätte rolig dag. Vi åkte till Lama island och där klättrade vi runt på berg och fick se fina utsikter. Svettades gjorde vi också :) vi såg bananer, spindlar och tempel. Det var faktiskt hur roligt som helst och nu har vi fått se ännu en ny del av Hong Kong.
På kvällen gick vi ut och åt sen åkte vi in till LKF igen.
På vägen dit så blev vi påminda om att vi fortfarande är svenskar.
När man åkter taxi här så måste man ha bälte på sig men det är det ingen som har. Sen får man inte vara fler än fyra, men det är alla. Så vi var fem tjejer i taxin när plötsligt en polismotorcykel glider om oss och stannar precis framför oss. Helvete tänkte vi och innan någon förstått nåt så låg Ulrika på golvet och gömde sig och sa åt oss alla att sätta på bältet. Taxichauffören fattade ingenting och sa åt oss på knackig engelska att lugna oss, att allt var lugnt och att polisen skulle stanna någon annan. haha och det var ju också fallet.. men det var mycket roligt och bildbevis finns :)

sen blev det en relativt lugn utgång som slutade på dragon eye, inte mitt ställe direkt plus att jag tappade mitt bästa läppglans så jag var nog mindre nöjd den kvällen. Bara knalla till affären och köpa ett nytt eftersom jag bara tog med mig ett.

På lördagen drog vi oss upp ur sängen och begav oss till Repulse Bay för lite sol och bad. Det skulle bli 38 grader, men det var bara 37... haha. Så man kan väl säga att det var lagom svettigt. På kvällen gick vi ut och åt på ett thaiställe. Hur gott som helst och så delade man med varandra så det var kul. Sen blev det bio, var 9 tjejer som gick på Mamma mia.
Jag tyckte att den var ännu bättre denna gång, hur är det möjligt? Grät tom en skvätt, när meryl streep sjunger för sin dotter i filmen. Haha alla tjejerna på våran rad grät, å det var vi som sjöng med mest också. Stackars alla andra biobesökare...

På söndagen steg vi upp riktigt tidigt och åkte till Big Wave Bay, och det var underbart! äntligen så rent vatten så att man kunde se fötterna och vit och len sand. Dit kommer vi nog åka fler gånger, underbart var det. Kryllade av poliser där när vi kom, det hade hänt nåt på natten. Men det var lugnt på dagen.
Det sägs också att det ska vara jätte vågor där på vintern men det fanns några små i alla fall så vi hyrde en liten surfbräda haha. Jag kan väl säga att jag var sämst haha.
Sen på kvällen gick vi för att kika på Mid-Autum Festival vilket inte var som jag trodde, förväntade mig massa lyktor som folk gick runt med. Men vi var nog på helt fel ställe..
Sen åkte jag och Lea till LKF och tog en liten drink och snackade skit. Mötte upp några av killarna, varav en fyllde år. Men det var inte så extremt kul så vi drog hem runt fyra. Vilket är tidigt för att vara här..

Nu har jag sovit i 72 timmar ungefär och är fortfarande trött. Imorgon är det dags för skolan igen och jag och Lea ska gå och kolla upp resa och visum till Kina. Det ska bli så kul, kosta vad det kosta vill för det finns 3 saker jag inte åker hem utan att ha sett/gjort...
- sett kinesiska muren
- sett förbjudna staden
- macao tower 233 m :D



dags att fixa i sig lite mat. och hämta tvätten :)

saknar er därhemma! Speciellt Elin <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0