Skolvecka

Igår hade jag min första lektion i puthongua (läs mandarin) vilket var hur kul som helst, jag tror att det kommer vara den roligaste kursen. För jag är inte så jätte nöjd med dom andra kurserna, dom är okej inge fel egentligen men hade hellre velat läsa om Hong Kongs byggnader, samhället eller något liknande.
Men hey, jag ska inte klaga jag är ju faktiskt här!

Det är redan onsdag och veckan bara flyger förbi. Lea har gått och blivit lite sjuk så vi var och fixade medicin till henne igår. Kostar 15 HK$ att gå till skoldoktorn och dom slänger på en piller, Lea gick hem med 3 olika sorter rikare.
Och idag är det min tur att knalla dit, ska skaffa något åt mina mer än 25 myggbett som inte kliar så skönt på kroppen.
Förstår inte varför dom ska gilla mig så mycket, och jag har inte sett en enda mygga sen jag kom hit. Kanske är kackerlackebett istället, för dom har vi sett. Dom som vi sett inne är inte lika farliga som på första boendet, men går man ut på kvällen så kan man se hur det springer små varelser över vägen. Det är riktigt äckligt, dom är så snabba och nej fy. Får rysningar bara nu.

I helgen har vi inget speciellt planerat, kanske blir utgång på fredag. Vore trevligt med en middag och bara lite tjejsnack. Ska nog shoppa lite på fredag också, har inget att ha på mig. Stackars mig, haha.
Sen ska det letas hotell till mamma och flygbiljetter till Bejing för mig och Lea. Vi blir nog några tjejer som åker upp tillsammans. Ska bli hur kul som helst :)

Byyyye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0