Tyfon Hagupit

Jahapp då var det dags för ännu en tyfon på besök, denna gång så slapp vi skolan vilket var riktigt skönt. Dock missar vi våran mandarin kurs, och det är ju den enda kursen som jag gillar. Men ingen har väl någonsin tackat nej till en ledig dag? Fast helt lediga har vi inte varit, hade en lab imorse. Vad kan jag säga om den?
Förstog ingenting, utrustningen var trasig men vi fick B+ ändå. Så det här med universitet och svårighetgrad i Hong Kong är nog överskattat.

Vi håller på och planerar våran Bejing resa förfullt också, verkar som att visum kommer gå på ca 1300 HK$ vilket är rätt dyrt med tanke på att det borde ligga mellan 200-600. Som tur var fick jag lön, så den kommer nog gå till Bejing.
Vi blir 4 eller 5 tjejer som åker, ska bli så himla roligt!
Sen ska vi dra en repa till ett jätte bra shoppingställe innan..inte för att jag inte shoppar.
Förlåt mamma, men jag spenderar rätt mycket pengar på det. Men det är riktigt billigt här, hittade en Esprit outlet där jag hittade mig en och annan klänning. Och det är ju inte ens fejk men billigt ändå haha.

Skolan har i alla fall satt igång nu så vi har lite att göra om dagarna, Men vi längtar redan tillbaka till första veckan som i princip bestog av strand, fest, strand, fest, strand, shopping, fest, strand...
Det var tider det. Sover dåligt gör jag igen också, kanske pågrund av tyfonen? Eller på grund av halsont.
Börjar vänja mig lite väl vid luftkonditioneringen, såpass att jag inte behöver ha den på och sover med filt ändå.
Fast det är 25 grader om kvällarna.

Men nu blåser det riktigt mysigt ute. Längtar efter ett stort täcke, en bra bok och kanske en kopp te? Men att dricka te här är ju som att be om döden, för det är ju inte tillräckligt varmt ändå..Kanske om man är inne på en galleria för där gillar dom air-conen rejällt och snålar inte för fem öre.

Nej men oroa er inte för tyfonen, vi är ju vana kineser nu. Lea har till och med använt jeans en dag! då jäklar hörrni.
Nu ska jag äta lite av godiset som vi bunkrat upp med....JUMEY!

kan ni se att jag är lycklig?:)

Kommentarer
Postat av: Maria

Du ser ut att ha det helt okej du :D och efter din kommentar i min blogg om 80 madrass och filt så uppskattar jag min säng jätte mycket :D

kul att läsa om vad som händer, keep up the good work! :)

2008-09-23 @ 14:50:33
Postat av: LA

kul att du är lycklig :) !

2008-09-23 @ 23:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0