2008

Året då jag:
- Flyttade till en annan kontinent. Lärde mig att jag nästan klarar mig på egna ben långt bortifrån alla nära och kära. Men bara nästan eftersom Lea stog bredvid min sida genom hela resan. 4½ månad i Hong Kong ändrade mitt liv och var bland det bästa jag någonsin har gjort och det som har varit den största delen av mitt 2008.

- Insåg att jag är otroligt naiv och nej man kan inte lita på alla människor. Lärde mig att jag borde ta det lite försiktigare med vad jag anförtror vänner . . eller nej, sånna som jag trodde var vänner. Det var iofs en läxa som jag lärt mig varje år nu men jag börjar lära mig.
- Och i samma veva insåg jag vilka mina riktiga vänner är. Kom vissa personer närmare än vad jag någonsin trodde var möjligt. För er skulle jag göra allt och jag kan med säkerhet säga att jag faktiskt tror detsamma om er :)

- Hade den roligaste sommarfesten på Kåren med Elin, Josefine, Emma och Lea.  Och dom bästa Gossip girl tisdagarna, livet var riktigt bra. Ni betyder otroligt mycket för mig och nu när vi faktiskt bara har ett halv år kvar i skolan tillsammans så är det förståligt att jag får lite smått panik-ångest.

- Träffade dig. Allt kanske inte har gått rätt till varken från början tills nu. Men det jag vet är hur mycket jag tycker om dig. Allt är inte lätt men du gör mig lycklig som jag aldrig varit förut och jag är inte bara kär i dig utan du är en av mina bästa vänner också.

- Reste länge bort än jag gjort i hela mitt liv. Philippinerna, Shenzhen, Beijing, Hong Kong u name it. Och det gav mersmak för mera resande. Nästa resa håller redan på att planeras det enda som jag vill ha efter examen är ett jobb så att jag kan resa.
- Lärde känna folk över hela världen. Som sagt, HK var en stor del av mitt liv men jag trodde aldrig när jag åkte att jag skulle träffa folk som skulle komma att betyda så himla mycket. Min Koreanska Princessa, min HongKongska Chanel tjej och massa andra som tagit sin plats..

- Skolan gick bra. Ja ärligt talat med tanke på hur upp och ner min vår var. Vilka jag fått lov att ha samtal med och i slutändan lärde jag mig nog inget om mig själv som jag inte redan visste? Men iaf, skolan har gått riktigt bra. Största triumfen var en 5:a i konstruktionen, och jag vet att jag skryter just nu men det är inte ofta jag är stolt över mig själv. Men det var ett tillfälle.

- Detta är året då jag lärt mig väldigt mycket om mig själv. Jag vet att jag är min egna största fiende och att allt egentligen har att göra med min livliga fantasi. Samtidigt vet jag att det inte handlar om att glömma och gå vidare, för jag kommer aldrig glömma, utan det handlar om att lära mig att leva med det. Jag vet inte vilket som kommer bli svårast men det får 2009 utvisa. Jag har lärt mig att det egentligen inte finns något som man inte klarar av det enda som krävs är modet att våga, vilket inte är så lite ibland. Men jag tror och hoppas att jag faktiskt lärt mig en läxa och att jag faktiskt äntligen växt upp.

- Blev kusin till en liten bäbis som jag träffade först på julafton då hon redan hade blivit stor.. hela fyra månader!

- 2008 var också året då jag hoppade bungyjump, flyttade hem till fagersta igen..eller flyttade en hel del (egen lägenhet, anna å klas lägenhet, emmas lägenhet, hem, Hong Kong, hem igen å delvis Linus), klippte lugg, saknade Moa och Sandra som mest, kom på hur mycket jag faktiskt trivs på GM med alla personal, lärde känna Lisa, insåg att jag faktiskt är otroligt klumpig, att det alltid finns någon som delar dina bekymmer, att livet faktiskt är riktigt riktigt riktigt bra ibland och att i slutändan spelar det ingen roll hur mycket pengar eller hur mycket man shoppar det som gör en lycklig är det personer man har runt omkring sig.. även om det är himla roligt att shoppa!:D hahaha

Så 2008 har nog varit ett rätt bra år ändå men jag hoppas ännu mer på 2009 för detta kommer vara året då:
- Jag tar examen å skaffar mig ett riktigt flashigt höjdar jobb som 'arkitekt' nu eftersom arbetsmarknaden är så bra!
- flyttar ifrån fagersta, västerås kanske tom västmanland till något annat spännande ställe förhoppningsvis med han som säger 'jag vill flytta någonstans med dig'
- åker utomlands igen, dock inte i fyra månader. men 2 veckor vore skönt.
- utför tjejklassikern
- åker upp till åre för att hälsa på majken
- ...och förhoppningsvis massa annat skoj


Kommentarer
Postat av: moa

jaa kom till åre ! 2009 blir grymeligrymt!

2009-01-03 @ 20:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0