Det är så här smärta känns

Min gamla idrottslärare R.Kronlund sa jämt när jag var liten 'träningsvärk ska tränas bort'. Det var även han som myntade 'smärta är skönt' för mig'. Jag kan nu säga att han har fel om båda.
Träningsvärken blev värre efter träningen igår och smärtan är inte ett dugg skön. Kan ju förfasen knappt gå, och när jag går ser det ut som att jag är antingen väääldigt gammal eller gjort på mig. Inget alternativ är roligare än det andra.
Däremot var passet igår rätt skoj, och nog svettades jag. Och till en början var det skönt att träna bort den redan innan hemska träningsvärken, men nu idag är det mindre skönt. Kom knappt upp ur sängen imorse när klockan ringde 6:45.
Japp för idag började jag pendla, lagom tungt att komma upp och efter ännu en natt med mardrömmar så hade jag väl inte direkt sovit super djupt.
Det stör mig. Riktigt ordentligt faktiskt. Att folk kan påverka än så mycket, att folk kan vara så falska. Eller vänta nu? Vadå folk? Det är ju faktiskt bara en person som jag kan sätta fingret på..riktigt ordentligt också.
Men okej jag har inte velat erkänna men det stör mig riktigt mycket, men dags att get over it. Vissa personer är inte värd dina tankar, men så fort jag slutar tänka på det så letar det sig in ändå. Och egentligen vet jag inte varför, antar att det är självkänslan som är rubbad. Trodde ju att jag visste vart jag hade dig, men ack så fel!
En annan sak som bekymrar mig är också ett av mina nyårslöften. Jag håller det faktiskt och jag är riktigt duktig, men man kan inte råför vad man tänker. Även om jag inte säger något så tänker jag det. Och det är dom mardrömmarna som är värst. Kul att dom kommer varannan nat i alla fall. Nej jag sover nog inge vidare bra, trots att jag sovit 3 veckors nätter med dig vid min sida. Dags att getta over det där med kanske? Jaja det kommer väl..

Nog om det negativa! Förutom dödlig träningsvärk och allt annat huvudbry så har det faktiskt varit en riktigt bra dag idag
- Lea tappade bort sina nycklar i jackan...och då menar jag i jackan. Gömda i dunet hittade vi dom tillslut, mycket roligt!
- Fick mitt VISA kort, wiho jag är vuxen igen!
- Mitt rum blev klarmålat och nu är morfar här och tapetserar! Ikväll ska jag använda min dolda talang?
- Köpte pendlar kort och växte lite till. Vuxenpoäng? tror nästan det.

Annars så lyckades jag nog först skrämma en okänd kvinna på stan som jag trodde var Annas mamma och sedan skrämde jag Maria som faktiskt var Maria! :) Min syn har rätt 50% av gångerna..dags för glasögon?
Fast å andra sidan tror jag inte det hjälper, haft detta fel sen jag var liten när jag och Moa gick vid mimerlaven och jag ser två folk (inga namn nämnda, inga förolämpade) som jag tar helt fel på. Och tro mig man kan faktiskt knappt säga/se mer fel än vad jag gjorde.

Well, dags att ta tag i matten så att jag sen kan få pyssla med något mycket roligare som bygga IKEA möbler och klippa och klistra mitt album (:

Todag was a good dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0