Fagersta



Jahapp från imorgon då kommer jag kalla mig fagersta-bo igen, på riktigt. Känns skumt, fast samtidigt inte så deprimerande som jag trodde. Det är faktiskt inge fel på Fagersta egentligen, förutom att alla mina vännervänner har flytt staden. Fast några finns faktiskt kvar och det är inge fyskam på dom inte.
Nackdelarna med att bo hemma kommer vara pendlingen men fördelarna är istället många så får väl tänka positivt. Får mer pengar över, slipper ta studielån, får träffa mammy lite oftare, närmare till limpan, närmare till träning (gång avstånd för en gångs skull!!), närmare till extra knäcket...ja det fanns ju rätt mycket positivt med att bo hemma ändå.
Och jag har fått erbjudande om att sova hos Elin när jag vill på hennes extra säng som hon inhandlar bara för min del, om inte det är vänskap då vet jag inte, haha.
På tal om vänskap så kan jag ha dom underbaraste vännerna i världshistorien. Hellre några som man är väldigt nära en många som man inte kan vara sig själv med. Men jag har lärt mig en sak genom åren, lyssna på Moa. Haha insett det nu att du vet tammetusan bäst jämt ungefär. Det är fortfarande me and my gang, VOFF (inside humor så ge er inte på att förstå ,det är rätt långsökt) som gäller och har gällt enda sedan 6:an på mellanstadiet. Det var då vi lärde känna varandra på showdans och sedan dess har vi varit oskiljaktiga. 10000 mil emellan och vi lyckas ändå hålla kontakten och när vi hörs är det som om att vi pratade igår.

Mjaa idag är jag rätt uttråkad och orkar knappt lyfta ett finger, tog mig till Adam (fick skjuts av mamma) och fikade med honom och snackade massa skit. Kul att bli upplyst om vad som hänt här hemma, vilket iofs inte var så mycket men mest trevligt att bara träffa honom. Nu sitter jag mest och pillar mig i naveln och fasar för imorgon, jag vill verkligen inte flytta ur mitt förråd. Jisses vad jag inte ser fram emot det. Mamma vet vad hon ger sig in på men det vet inte dom andra som ska hjälpa mig, stackare. Plus att jag blivit otroligt klen sen jag kom hem från HK haha.
Men ska iaf handla färg, garderob och lite diverse sen kan jag flytta in i mitt nya rum, jippie!
Hur kommer det sig att man mår så himla bra av att renovera? Det är nästan roligare än att shoppa, (nästan!). Speciellt när någon annan betalar. Men det är mest att se resultatet som är roligt. Jag borde ha blivit inrednings desginer istället..
På måndag borjar skolan och jag har redan varit hemma i 2 veckor, tiden går fort. För fort, måste hinna med massa saker. Mest ångest för att söka jobb, dock ett tag kvar men ändå. Snälla det enda jag ber om är att slippa gå arbetslös som alla andra just nu, okej det är rätt mycket begärt när arbetsmarknaden ser ut som den gör. Men hörde nå positivt på radion förra veckan: att i pajala skulle det finnas möjlighet för 1500 arbeten då 2 nya gruvor ska öppna! Wiho dags att skola om sig och bli gruvarbetare i Pajala?! ..eller inte!

Nej nu ska jag äta fisk och potatis, älskar svensk mat, slipper ris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0