Trevlig helg

Buhu det är något fel på min dator, jag blir så less.
Igår så slutade mitt inlägg med ojoj för sen dog batteriet och även fast jag har laddaren i så vägrar den ladda. Varför händer allt sånt här när Linus inte är hemma? Nu har han i alla fall kommit hem, men åker till S-bärke imorgon så jag får se vad jag ska göra. Tur att min gamla dator ligger kvar här i Stockholm, blir såå less!

Men ruskigt skönt med helg. Imorgon ska jag träna på dagen sen träffa Emma och Emilia plus några fler och spela boule på en boulebar. Ska bli riktigt roligt, har bara kört det en gång så är ingen mästare på reglerna direkt. Men kul att göra något annat en lördag kväll.
Svenskan är ett konstigt språk har jag kommit på och det måste vara riktigt svårt att lära sig. Som banan till exempel (alltså frukten, ni vet den där gula som flugorna lägger ägg i?) det stavas likadant som banan, alltså tex tvärbaaaanan som jag åker varje dag. Vilket är riktigt knäppt för uttalen är ju helt olika men det stavas likadant. Ska börja säga att jag åker tvärbanan varje dag istället. Bättre och lära sig tyska, det är ju ett lätt och enkelt språk? Eller inte. I januari kanske, så kan det blir.

Nej jag är alldeles för trött. Dom har ställt in Skavlan för Nobelmiddagen, snark. Jag tror aldrig att jag sett en hel nobelmiddag, undrar egentligen vem som tittar? Gör ni det? Hörde någon gång om folk som klädde upp sig och drack champagne och tittade, då kan jag förstå det! Mer kläupp-delen och champagnen, inte tittandet. Boring.
Men skulle jag bli bjuden skulle jag ju självklart gå. Hellre äta maten än att titta på när andra äter den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0