Stockholm

Bevis på att du blivit en 'riktig' stockholmare
1) Om du får vänta mer än 5 minuter på tunnelbanan så känns det som att hela din värld gått under. På 5 minuter kan man faktiskt hinna göra rätt så mycket..
2) Du börjar säga e på alla ställen där det borde vara ä..
3) Du springer till tunnelbanan för att hinna med och ropar till din mamma i telefonen "vänta jag måste bara .." när du landat på sätet frågar hon "och hur längde hade du behövt vänta på nästa?"..."3 minuter!!"
4) Du har en speciell stil när du går; väldigt snabbt och med armbågarna utåt.
5) Du frågar den du ska till om du ska vara långt fram eller bak i tåget.
Jag uppfyller inte allt än men några punkter kan jag pricka av. Men jag kommer nog aldrig säga e istället för ä- Däremot säger jag beige istället för bääärs, men det hävdar jag bestämt att jag sagt sen jag var liten! Stockholm-wannabe redan då kanske.
Hursom så älskar jag Stockholm, jag älskar pulsen i en storstad (vilken klyscha), jag älskar att det alltid finns något att göra, närheten till vattnet och SHOPPINGEN:

ps. detta gäller dock inte alla stockholmare..det finns säkert många som inte säger e istället för ä ;)

ps2. när jag ligger här och väntar på anna så får jag helt plötsligt en finne i ansiktet, jippie. måste vara datorns fel, inte allt moffande i helgen, nej helt klart datorns fel! fan

Kommentarer
Postat av: annaru

hahahahahahah jag känner mig träffad!!

2010-07-07 @ 10:56:39
URL: http://annaru.blogg.se/
Postat av: Angelica

hahahah got u! ;)

2010-07-07 @ 20:41:25
URL: http://actionj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0