Helvete

Dagen började bra. Kom till jobbet ikläd converse, jeans, linne å en liten jacka + en jackajacka. Då tänker ni, varför så mycket kläder? Jo, två anledningar. 1: vi har ingen termometer. 2:det var molnigt och grått ute.
Slutresultat, höll på att svettas ihjäl på jobbet. Vart är aircon? Saknar Hong Kong och minusgrader inomhus.
I HK fick vi klä på oss från shorts och linne utomhus till mjukisar och tjockaste tjocktröjan inne, kändes lite fel men annars förfrös vi både fingrar och tår.
Så...svettig som en gris kom jag i alla fall till träningen. Dance Arobic räddade mitt liv. Ställde mig nämligen på vågen när jag kom till sats, och det skulle jag aldrig ha gjort. Världens dödsångest, jag vet att man inte ska titta på vågen utan mer känna efter hur det känns ev mäta sig. Men det är just det, jag känner ju att jag gått upp. Jag är ju inte dum, spräckte ett par byxor förrförra helgen så det är ju ett bevis.
Å just nu hatar jag den här jäkla bloggen för att det inte blir enterslag emellan min text fastän jag skriver 7000 enterslag! Tur att man får ha en dålig dag.
Däremot kom jag hem till lagad mat, städad lägenhet och en underbar kille som är bäst. Det höjde upp den här dagen till + igen.
Nu drog Linus ner ett glas på golvet som jag bara väntat på att han skulle ha ner, attans jag borde ha tagit bort det när jag tänkte det.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0