El Gouna, Egypten

Tänkte att eftersom jag gillade El Gouna i Egypten så mycket så ska jag tipsa er om att åka dit också.
El Gouna ligger vid Röda Havet i Egypten och för dom som känner till Hurgada så ligger det ca 30 min bilfärd därifrån.
Staden är uppbyggd av en rik egyptier och består mest av hotell. Men det är riktigt lugn och skön stämning där, riktig semesterstämmning. Kanske inget för dom som vill festa järnet, men något för dom som vill njuta av sol och bad.

Vi snorklade i röda havet som är riktigt underbart. Hur mycket oika färggranna fiskar som helst och det sägs vara ett jätte bra dykvatten. Vi såg delfiner på vägen ut till snorklingen och en jätte sköldpadda. Plus massa coola fiskar i vattnet, jag var mer än nöjd! :)
Shoppingen? Mjaa shoppingen var väl kanske inget att hurra för. Det fanns vattenpipor, smycken, kryddor, fejkade väskor, t-shirt m.m Vilket kanske låter som rätt mycket men det var det inte. Men man kan åka till Hurgada också för shopping, men det var rätt så jobbigt. För att gå där ska man orka stå emot dryga araber vars mål i livet är att luras. MEN om man har orken då kan man nog fynda rejält, men vi hade en dryg resa dit så var inte på toppen-shopping-humör.
Men nog sagt om detta, bjuder på lite bilder istället
Poolen
Karnaktemplet
Sängkonst
Morgonprommis
kanalerna in i staden
playan
humor! :)
fischy fiiiischy
Bye Paradise
Ps. Man kan även surfa och kite surfa (?) vilket jag var för feg för att prova, haha.

Kommentarer
Postat av: annaru

vilka underbara bilder! du får iaf mig att bli sugen. puss

2010-11-01 @ 22:44:25
URL: http://annaru.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jaaaa vi åker! Kom igen :D Det är nog vad vi behöver

2010-11-02 @ 22:14:57
URL: http://actionj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0