Geblod.se

Nu är jag färdigpackad, nöjd och belåten. 1:a november ska jag jobba igen, men kommer hem redan om en vecka men tog semester på fredagen eftersom vi kommer så sent på kvällen. Ska bli sinnessjukt skönt.
Idag tränade jag och Emilia Cross Training, har aldrig kört det förut men det var sjukt roligt. Och mådde väldigt dåligt.. Haha, tog i så att jag mådde illa. Kan ha varit den där biten tårta på fikat som gjorde det också.
Men riktigt bra träning där man varvar kondition och styrka. Tränaren som vi hade la upp det på 2x45 sekunders intervaller och sedan körde man två varv. Detta pass ska jag absolut gå på flera gånger!

Igår var jag och gav blod, skulle ha gett förra veckan men dåär jag bortrest och sen måste man vänta en månad innan man får ge. Så tog tag i saken och åkte dit. Jag var så nervös att jag mådde illa på vägen dit (kan ha varit att jag satt baklänges i tunnelbanan också). Kan ha varit lite nervös eftersom sist så stack dom fel och det gjorde helvetiskt ont.
Fick två stick även denna gång, men det gick riktigt bra. Och det innebar att jag fick två presenter! :) Aldrig fel. Vissa är super helgon som ger bort sin present, eller skänker pengar eller vad dom gör. Men jag tycker jag är tillräckligt helgonlik som ens går och ger blod. Haha.
Tror jag lyckades peppa Emilia till att kanske börja ge blod också. Jag hoppas att alla som kan, vill och klarar av ska ge blod. Det behövs. Hon som stack mig berättade att blodet håller i ca 6 veckor men att det normalt används så fort som möjligt, oftast inom en vecka. Så ut och ge blod med er!
Update: Nu är jag för trött för mitt eget bästa, skulle ha gett blod nästa vecka, haha. Jaja shit the same, godnatt på er! :) Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0