Jag borde inte resa på ett tag

Jag måste ha gjort något dumt på för att förtjäna det som hänt mig den senaste veckan. Vart jag än ska resa så händer det något skumt.
  • Torsdags morgon: Skulle till arlanda och med ett tidigt morgonflyg till egypten. Linus var snäll och skulle skjutsa mig. Kliver upp i god tid och vi går iväg till bilen. Då fungerar inte centrallåset av någon anledningen men vi tänker inte så mycket på det utan låser upp ändå och lyfter in väskan. Sen inser L att det inte finns någon ström till bilen och den går inte och starta. FAAAAN! Så efter att ha försökt rulla igång bilen så panikringde jag taxi och dom kom riktigt snabbt och sen körde han i 130 ut till Arlanda. Jag kom i tid och allt var frid och fröjd.

  • Vi fick för oss att åka ut och se shoppinglivet i Hurgada och bestämde oss för att ta en lokalbuss från El Gouna till Hurgada. BIG MISTAKE! Slutade med att vi blev inlurade i någon gränd av busscahuffören och hans kompanjon och som tur var så var mammas kille bra på att säga nej och fick oss alla därifrån. Livrädda tog vi sedan en taxi...alla sju. En taxi. Galet. Men kul nu i efterhand.

  • Åkte taxi tillbaka till El Gouna. Här hände det inget spektakulärt förutom att han körde alldeles för fort, smsade, pratade telefon och var allmänt galen, men rolig.

  • Turbulens på planet precis när jag krånglat mig förbi mamma och Felicia för att gå och kissa. Fick panik hålla mig alldeles för länge.

  • Åkte tidigt igår morse till centralstationen för att ta ett tåg hem och hälsa på släkten och bli firad. Hade dumt nog inte köpt en biljett innan utan åkte i tid så att jag kunde köpa den på stationen (hur tänkte jag?!). Väl där gick det inte att köpa någon biljett utan det stod att man skulle kontakta dom i de bemannade diskarna. 25 personer före, 25 minuter kvar tills tåget skulle gå. Stort fan igen. Som tur var så var det en tjej före mig med dalmå som frågade hur hon skulle göra, och vi fick springa till tåget, hoppa på och skulle sedan betala där. Men konduktören ignorerade oss totalt. Vi som faktiskt tänkte betala för oss.
    Så även där slutet gott allting gott.

    Väntar med spänning hur det kommer gå för mig att ta mig till örebro på torsdag! Haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0