Det är en hård värld utanför..


Färdig packad! Oj och forex pengar har jag med mig. Haha märks att jag inte är så bra på att plocka ur mina väskor.
Någonstans undangömt under den skummade mjölken så finns det te, kvällsro, det är mitt godaste te. Eller nej nu överdrev jag, det är rabarber/grädde eller chai eller..åh nej jag kan inte bestämma mig. Och gammaldags gräddat knäckebröd till. Linus var på match i Leksand förra helgen och frågade om han skulle köpa hem lite knäckebröd.
...så nu har vi knäckebröd året ut och förmodligen längre.

Lukten av skummad mjölk påminner om mannagrynsgröt, jag älskar mannagrynsgröt det fick jag jämt när jag sov hos morfar och mormor när jag var liten. Min manna blir aldrig lika god, måste nog sova där snart.
Men imorse åt jag risgrynsgröt och knäckemacka med skinka och tittade på nyhetsmorgon. Det enda som fattades var snö utanför fönstret och att det var julskinka på mackan istället. Gud jag längtar efter snön, fast jag älskar hösten. Att få klä på sig, tända ljus, dricka te och höstmodet! Och julmaten, jag älskar julmat.

Fast mest av allt längtar jag till om exakt 4 veckor då jag befinner mig på en strand långt bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0