Min mormor

Min mormor kan vara den sötaste och roligaste. Idag skulle hon förklara hur min morbror ska hitta hit till Stockholm när dom kommer:
"ja men du vet han har ju en sån där som säger åt en.."
"en gps menar du?"
Sen skulle jag förklara att jag köpt ett frimärke men mormor hörde helt fel och trodde jag sa fröken mörker? Och avslutade gissandet med: kan man äta eller dricka det?
Hmm ja det var i alla fall roligt då! :)

Träffade Anna på stan idag och hon kom hem en dator rikare. Sen åt vi jätte god middag i form av bakad potatis och efterrätt. Satt baklänges på tunnelbanan hem och har fortfarande inte återhämtat mig, hur kan jag bli så åksjuk av tunnelbanan? Eller var det att jag åt för mycket?
Så när jag kom hem väntade ett berg av disk på mig. Men det var världens projekt att diska eftersom det inte fanns nå varmvatten i kranen! VAD TUSAN! Så arg som ett bi fick jag ställa mig och koka vatten. Och vadå arg som ett bi? Varför heter det så? Bin är väl inte arg? Eller dom kan ju bli om man viftar undan dom men vem kan inte det?
I alla fall så fick koka vatten för att kunna diska, skapligt irriterande.
Och nu skulle jag vilja ta en dusch, blir väl i kallvatten för jag tänker inte koka nå mer vatten. Imorgon ska jag ringa hyresvärden, enough is enough, vi lever på 2010. Och så vitt jag vet så borde det finnas varmvatten varje dag, om dom nu inte har en kallvatten dag för att vara miljövänliga? Ojoj fördommarna haglar, haha.
Nej behöver nog den där kallduschen för att kyla ner mig.
Imorgon ska jag lära min kusin Madde att äta sushi och hon får väl lära mig att dricka fina viner eftersom hon jobbar på systemet och kan allt nu efter sin kurs! haha inga låga förväntningar här inte.
På fredag börjar Skavlan igen!! Jag kommer tvinga Gruttan att vara bänkad i Linköping med mig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0