24 going on 48

Ibland blir jag lite smått mobbad för att jag tycker om att titta på Nyhtetsmorgon och att Halv åtta hos mig är ett av mina favoritprogram. Det är lite pensionärsvarning på mig. Så i två veckor tid har jag inte tittat på något av det (mest för att jag knappt haft tid att titta på tv i huvudtaget) istället har jag gått på två aw på raken bland annat. Allt för att bete mig som dom 23 år jag faktiskt är. Och det gick super bra..tills idag.

Efter träningen idag så åkte jag hem och städade. Och helt plötsligt så stod jag och STRÖK! Vad tusan! Jag stryker aldrig. Det är ju jobbigt. Men nej där stod jag och strök en duk och sen bytte jag gardiner. Herre-min-gud det är verkligen pensionärsvarning på mig, för sen kom jag på att jag skulle köpa lite nya tulpaner också. Så nu är det nystädat, nystrykt och ett par rosa tulpaner står i vasen. Det är ett faktum: jag är inte snart 24 utan snarare 48, och vet ni vad? I like it. Ska inte stå emot nå mer utan embrace (varför passar vissa engelska ord mycket bättre än svenska?!) det faktum att jag är en jäkligt bra bevarad pensionär!
24 going on as 48. Eller så har jag bara börjat bli vuxen...Nu ska jag boka in massa trevligt med vänner helgerna fram över. Afterwork och ett besök till Västerås står högt på listan. Det bästa av två världar


Kvällsgott.
Men tro nu inte att jag varit nyttig idag, tryckte nästan en held marabou hemma hos Madde när vi tittade på Love, eat, pray. Som för övrigt var bra, men tror boken är bättre. Skulle ha läst den först, attans. Önskar att man kunde göra det, bara resa iväg ett tag. Njuta.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Visst är det kul att bli gammal ;-)



Sv: Hade en superbra helg! Förkyld som en tok nu bara. I dag är det sju grader och solsken här. Sietter och försöker ungå höra fågelkvittret =)

2011-02-28 @ 13:28:49
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0