Wait til you see my smile

På kursen så fick vi göra ett test för att se vilken RONS-profil man hade. R=resultatjägaren, O=Organisatören, N=Nytänkaren, S=Samordnaren.
Jag blev den resultatinriktade samordnaren.
  • Du är aktiv och sannolikt hårt arbetande med höga krav på dig själv att räcka till för de mål som du föresatt dig. Du inte bara arbetar hårt och mycket. Du har också tid över för andra och att lyssna av vad andra har för önskemål och synpunkter är en stark sida hos dig, som uppskattas i en arbetsgrupp.
  • Du har stora krav på dig själv och strävar efter att uppnå mål och möta alla de krav som finns, så väl i jobbet som på fritiden.
  • Som den lagspelande coach du är, är du bra på att kavla upp ärmarna och jobba. Du kräver mycket av andra men kräver ännu mer av dig själv.
  • Eftersom du är lyhörd även för andras krav och önskemål, kan du riskera att hamna i en spiral av åtaganden. Träna dig att då och då bara låta saker bero och se vad som händer. Du kan inte alltid ta på dig ansvaret för allt och alla!
  • Du ställer upp för andra på jobbet och på fritden och kan till slut riskera att ta på dig mer än vad som i längden är bra för dig. Träna dig i att ibland ta hand om dig själv lika mycket som du för det mesta tänker på att räcka till för andra.
  • Kanske skall du lära dig att sätta gränser och säga nej ibland?
Jag tycker sånna här tester är så himla roliga. Det är kul att se (även om man ofta vet) vilken typ av person man är. Fast jag lyssnar inte alltid på vad andra har att säga, utan kan själv tycka att jag vet bäst. Men att jag har höga krav på mig själv är ju inte direkt något nytt..eller att jag tar på mig för mycket ibland. Jag är en tänkare och ältare och det gör lätt att jag tar på mig andras problem plus mina egna och tror att jag kan fixa allas, gärna världen och världsfred uppstår. Haha. Så nu vet ni lite mer om mig. 

Nu har jag fått allt gjort som jag skulle göra idag och är redo för sängen och min bok. Läser Jo NesbØ - Huvudjägarna. Den har inte blivit så spännande än, men hoppas det kommer. Sen ska ni få veta exakt vad jag tyckte, plus att det visst ska bli film av den. Spännande.



Jag längtar nå ruskigt mycket till helgen. Aw med jobbet på fredag och sen tjejkväll på lördag. Men först väntar möte, jobb och 90 minuters spinning imorgon.
Some people they call me crazy.

Kommentarer
Postat av: Linn

Ja, jag fick prova det när ja va på Nike konventet i sthlm. De va grymt kul! Och nu erbjöd de utbildning. Perfekt:)

2011-02-10 @ 09:21:32
URL: http://listolpe.blogg.se/
Postat av: Sofia

Har du läst hans andra böcker? Om kommisarier Harry Hole, de är faktiskt bra.

2011-02-10 @ 14:56:00
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0