Kvinnornas dag

Är helt slut efter en eftermiddag på stan med Annaru. Men fyndade lite basgrejer vilket behövdes. Och var så häär nära att köpa ett par skor, men övertalade mig själv på tunnelbanan att jag nog inte ska ha dom. Ska gå upp lite i pris och köpa ett par av bättre kvalité istället.
Idag provade jag nåt roligt på lunchen. Jag och Josefine tränade ute. Det var en ny grej som ordnats genom jobbet där man fick chans att prova "StarkUte". Så vi mötte upp de andra, sprang till en skog där vi körde styrka och kondition. Det var hur roligt som helst. Skönt att vara ute, kände lungorna fyllas med friskluft. Och att ha fågelsång som musik funkade ganska så bra! http://www.starkute.se/

Nu ligger jag redan nedbäddad i sängen och ska sluta mina gröna any second. Upp tidigt imorgon nämligen, håll tummarna för att jag pallrar mig upp och inte tycker att snoozeknappen är för härlig.

Idag är det ju kvinnornas dag, och jag tycker det är en himla festlig dag. Så jag skrev till L imorse "Hint, det är internationella kvinnodagen idag" (läs skulle bli jätte glad om jag fick nåt, men inte en semla). L's svar "Haha jo jag vet, och jag tackar för resten av mina 354 dagar på året. Crap där fick jag...
Och det är ju sant, eller i alla fall tycker jag det är konstigt med en kvinnodag. Betyder det verkligen att alla andra dagar är männens?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0