Fredag den 13.e

Dagen började med att jag sov dåligt inatt, fick springa till tunnelbanan (kunde ju inte ta den som gick 10 min senare), tappade min matlåda och slog i huvudet i mitt skåp..men

..nu är jag äntligen hemma, så himla skönt. Gillar inte att åka tåg hem, gillar inte SJ. Men det gick väldigt bra, bara tio minuter sen. Passade på att jobba lite, lyssna på musik och läsa så tiden gick fort.
Mamma och min kusin Cassandra hämtade upp mig i Avesta och sen övningskörde Cassandra hem, hon är ett proffs!
Minns när jag själv övningskörde, känns som bara något år sen. Och i veckan fyller Cassandra 17, jag tycker att hon fortfarande borde vara 10 år. Och då kommer jag på hur gammal jag själv är när jag inser att hon tar studenten om två år. Vad hände, tog inte jag studenten nyss? Tiden går så himla fort.
Visst jag har uppnåt både en examen, bott utomlands och flyttat till Stockholm samt skaffat mig ett jobb.
Men det känns ändå helt sjukt att det var 5 år sedan, fem år sedan jag stog där på balkongen och inte hade en aning om vad som väntade mig. Undrar om jag vetat då vad jag vet nu, om jag gjort något annorlunda då?
Hade ni?

Ja nog med djupa tankar. Imorgon ska jag och mamma på en underbar sak som jag längtat efter och som min kropp behöver.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0