Lilla fröken duktig

Ibland blir jag så trött på mig själv. Men jag vet inte hur jag ska komma ur denna onda cirkel eller vad man ska kalla det. Hur ändrar man mönstret på sitt liv? Varför har jag så himla höga krav på mig själv? Det räcker inte med att jag ska vara bra på mitt jobb, alltid vara glad och positiv, en bra kompis som alltid ställer upp och alltid orkar hitta på saker, en bra flickvän som alltid uppskattar sin pojkvän och en person som tränar för att må bra, nej utan jag ska vara allt det och lite till.

Det är inte så att någon annan sätter krav på mig, utan det är bara jag. Mitt eget verk.
Jag inser själv att man inte kan vara bra på allt, finnas där för alla och bära deras smärta och alltid orka.
Men ändå så pressar jag mig själv till det yttersta för att alltid klara mina egna krav.
Ibland känns det som att hur mycket jag än gör så räcker jag inte till. Det finns alltid något jag hade kunnat gjort bättre, någon som känner sig åsidosatt och ett pass som jag hade kunnat träna. Men samtidigt så tycker jag ju om det! Jag tycker om att ha 100 saker att göra, att alltid ha något roligt att se fram emot och att planera planera planera. Jag ogillar starkt att vara ensam..

Men jag börjar lära mig. Jag har ensamma dagar, jag försöker att inte planera in varenda helg (även om det går sådär). Jag försöker lära mig att sänka mina krav på mgi själv, men det är sjujäkla svårt.
When you try your best but you don't succeed 
When you get what you want but not what you need 
When you feel so tired but you can't sleep 
Stuck in reverse 

Kommentarer
Postat av: Annaru

Du är bäst vad du är gör lr presterar!

2011-05-16 @ 20:56:26
URL: http://annaru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0