liten lägenhet

Jag trodde aldrig att 25 kvm kunde bli mindre, men med alla dessa kartonger så bor vi just nu på ca 10 kvm. Man blir tokig, vill inte vara här. Imorgon blir vi av med lite och sen på onsdag bär det av. Operation: tömning av lilla lägenheten. Ska bli underbart. Men varje gång jag flyttar så tänker jag: aldrig mer. Och ja nästa gång då kanske jag tjänar så mycket så att jag lejar någon. Någon som får packa, bära och städa. Fatta vad underbart det vore. Eller så flyttar jag aldrig mer, kan också vara ett alternativ.

Imorgon ska vi ner på stan efter jobbet och leta skjorta+slips till Linus och skor till mig. Känns som att tiden är optimalt planerad. Men sen blir det några sköna dagar i göteborg.

Dagens +
Vädret! Värmen! Allt med denna dag princip.
Dagens -
Flyttpacka, diska (men snart har vi diskmaskin - en working womans bästa vän)
Måste berätta om en sak från i lördags också; jag och mamma satt på tunnelbanan och vid en station kliver en gammal, gammal farbror på. Vi reagerar på hans blod på jackan och ser hans bandagerade händer. Och blod på hans skor. Åh det gjorde så ont i hjärtat. Han åkte förmodlingen hem från sjukhuset och alldeles själv. Var var hans närmaste? Det gjorde så ont i hjärtat, gamla ensamma människor får mitt hjärta att sprängas i tusen bitar.
Tänk om han var en av dom som blev påkörda av bussen, tänk om han kommer hem och något händer? Tänk om han är helt ensam, om han inte har någon hemma? Nej fy nu börjar jag tjura. Som tanten som hade jätte högt ljud på tv:n här i vårat hus och när hennes personal kom dit på morgonen så hade hon ramlat och inte kunnat resa sig upp. Sånt gör ont i min kropp, jag önskar att ingen människa någonsin behöva vara ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0